Trainingen

Ongewenste Omgangsvormen – Hoe ermee om te gaan?
Integriteit – Het beleid, de organisatie en ik?
Feedback – Kennis, voelen, geven en vragen!
Werken als in Mindful – Herkennen van werkdruk en stress.
Omgaan met roddel- en pestgedrag – Het begint bij mezelf.
Lichaamstaal – Wat wil ik uitstralen?
Werkgeluk – Positieve energie op de werkvloer!
Assertiviteit – Kiezen voor jezelf, betekend niet tégen een ander.
Ongewenste Omgangsvormen – Hoe ermee om te gaan?
De communicatie en omgang onderling bepalen of medewerkers tevreden zijn en zich veilig voelen op de werkvloer. Dit gevoel is zeer bepalend voor de samenwerking, de motivatie en de productiviteit.

De Deelnemers:
Voor alle medewerkers die graag op de hoogte zijn betreft het beleid ongewenste omgangsvormen, zoals de Arbowet de werkgever verplicht.

De Training:
– Wat is herkenbaar op de eigen werkplek?
– Wat is de beleving van lasthebber, lastveroorzaker en omstanders?

Het Resultaat:
– Medewerkers weten wat Ongewenste Omgangsvormen zijn.
– Medewerkers zijn zich bewust van de impact van ongewenste gedragingen.
– Medewerkers zijn zich bewust van het belang van een onderlinge aanspreekcultuur.
– Medewerkers zijn op de hoogte van het Arbo-, en organisatiebeleid.

De interactie van de groep staat garant voor een dynamisch bijeenkomst. Het leidt tot de conclusie dat iedere medewerker belang heeft bij een veilige werkplek en dat een ieder eigen verantwoordelijkheid heeft om daar actief aan bij te dragen.

De training ‘ Ongewenste Omgangsvormen’ leent zich ook goed als onderdeel van teambuilding, een congres of een bedrijfsuitje. Benieuwd of deze training bij jullie past? Wij denken graag met je mee, neem contact op voor vrijblijvend advies. De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de training. De prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het contactformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.
Integriteit – Het beleid, de organisatie en ik?
Het is dé perfecte boost om uw medewerkers de mogelijkheid te geven om bewustwording te creëren binnen uw organisatie en over te brengen met wat u verstaat onder integriteit. Wat het belang is van integriteit en wat de eigen verantwoordelijkheden daarin zijn.

De Deelnemers:
Deze training is voor alle medewerkers binnen de organisatie. Vooral interessant voor organisaties om medewerkers meer tot elkaar te brengen!

De Training:
– De bijeenkomsten zijn interactief en inspirerend.
– In groepen worden geconfronteerd met de eigen integriteit en die van de organisatie.

Het Resultaat:
– Medewerker weet wat de eigen organisatie onder integriteit verstaat.
– Medewerker is in staat om een misstand bespreekbaar te maken binnen de organisatie.
– Medewerker weet hoe hij/zij een schending moet melden volgens meld procedure.
– Medewerker kan zich uitspreken, zaken bespreken, afspreken en aanspreken.

De trainer zet de deelnemers aan het denken en in beweging waardoor het een interactieve bijeenkomst wordt. De training stuurt naar bewustwording in eigen persoon.

De training ‘Integriteit’ leent zich ook goed als onderdeel van teambuilding, een congres of een bedrijfsuitje. Benieuwd of deze training bij jullie past? Wij denken graag met je mee, neem contact op voor vrijblijvend advies. De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de training. De prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het contactformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.
Feedback – Kennis, voelen, geven en vragen!
Met de pittige training Feedback, leren de deelnemers de waarde van feedback en de vaardigheden om op de juiste wijze feedback te geven en te ontvangen. Hierdoor worden irritaties verminderd, ongewenst gedrag in een vroeg stadium aangekaart en ontstaat meer respect en waardering voor elkaar.

De Deelnemers:
De training is geschikt voor alle medewerkers binnen een organisatie, zowel in een managementrol als in een uitvoerende functie. Geschikt voor medewerkers die zich minder vaak of juist wél vaak laten horen binnen de organisatie.

De Training:
– Wat zijn de belevingen van de verschillende vormen feedback krijgen en geven ?
– In drie stappen feedback geven zodat dat de ander het begrijpt en hierover waardering heeft.

Het resultaat:
– Medewerkers weten hoe feedback te accepteren en kennen de essentiële regels hiervan.
– Medewerkers weten wat het verschil is tussen de verschillende soorten feedback.
– Medewerkers zijn zich meer bewust van de consequenties van feedback geven.
– Medewerkers krijgen verschillende soorten methodieken mee die ze eigen kunnen maken.

Uw medewerkers en collega’s worden op diverse manieren beoordeeld en afgerekend op hun prestaties. Maar u wilt ook dat ze leren van hun fouten, zich zullen ontwikkelen en kunnen groeien in hun vak. Een van de beste methoden hiervoor is het geregeld en op de juiste wijze feedback geven. Deze training is daarin erg confronterend, maar ontzettend leerzaam.

Benieuwd of deze training bij jullie past? Wij denken graag met je mee, neem contact op voor vrijblijvend advies. De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de training. De prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het contactformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.
Werken als in Mindful – Herkennen van werkdruk en stress.
Een gezonde organisatie ondersteunt individuele medewerkers in het werken aan hun veerkracht en vitaliteit. In de training ‘Werken als in Mindful’ leren deelnemers hun eigen stressreacties herkennen. Ook ervaren ze bewust hoe ze ‘Mindful’ kunnen omgaan met werkstress, zodat zij de baas kunnen blijven over het werk in plaats van andersom. De training is een goede start van een traject in duurzame inzetbaarheid van uw medewerkers.

De Deelnemers:
De training is gericht op alle medewerkers binnen uw bedrijf en kan zowel preventief als curatief ingezet worden. Vooral geadviseerd voor personeel met een kantoorfunctie, administratieve rol en logistieke werkzaamheden verrichten.

De Traininig:
– Wat gebeurt er ‘nu’ en hoe behoud ik mezelf van de stress en de gevolgen daarvan.
– Wat zijn de momenten van herkenning bij mijzelf, wanneer schakel ik?

Het resultaat:
– Medewerkers kennen diverse ‘mindfulness oefeningen’ die concreet toepasbaar zijn.
– Medewerkers herkennen hun ‘stressreacties en weten hoe te schakelen.
– Medewerkers zijn zich bewust van werkdruk en stress bij zichzelf en anderen.
– Medewerkers weten de gevolgen van teveel en lang onder druk en stress werken.

Waarom deelnemers binnenkomen met zweverige ideeën en weggaan met concrete handvatten. Bij mindfulness train je de ‘aandachtsspier’ en neemt de automatische reactie op stress af. Medewerkers ervaren dit als een intensieve training, vooral als een ‘eye-opener’.

Benieuwd of deze training bij jullie past? Wij denken graag met je mee, neem contact op voor vrijblijvend advies. De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de training. De prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het contactformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.
Omgaan met roddel- en pestgedrag – Het begint bij mezelf.
Je functioneert optimaal binnen je werk, als je collegiaal en met onderling sterk vertrouwen kunt samenwerken. Overmatig roddelen en pesten op de werkvloer kunnen dit vertrouwen ondermijnen, wat negatieve gevolgen kan hebben voor de werksfeer, productiviteit en gezondheid van uw mensen. Structureel negatief roddelen en pesten kan zelfs leiden tot overmatige stress, psychische klachten, slaapstoornissen en permanent werkuitval bij de slachtoffers.

De Deelnemers:
De training is gericht op alle medewerkers binnen uw bedrijf en kan zowel preventief als curatief ingezet worden. Zowel voor de medewerkers die al lang samen werken als voor zij die net een team vormen, is deze training erg interessant.

De Training:
– We bespreken stappenplannen wat te doen als pesten of negatief roddelen aan de orde is.
– Wat is vanuit de organisatie het beleid met betrekking tot eventuele gedragscode.

Het Resultaat:
– Medewerkers zijn assertief in het herkennen en aanspreken van pestgedrag.
– Medewerkers zijn op de hoogte van roddel- en pestgedrag en het intern beleid.
– Medewerkers kennen het stappenplan om deze gedragingen te doorbreken en melden.
– Medewerkers zijn zichzelf bewust van eigen gedrag en wat zijzelf inbrengen betreft werkcultuur.

We bespreken stappenplannen wat te doen als pesten of negatief roddelen aan de orde is. Hierbij ligt enerzijds de nadruk op het aanspreken van de ander, door het geven van feedback. Anderzijds wat je kunt doen als je er onderling niet uitkomt en wie je kunt inschakelen als het uit te hand dreigt te lopen. Zowel wat je als ‘slachtoffer” kunt doen, alsook wat je kunt doen als ‘omstander’. Hierdoor zijn de trainingen veelal confronterend, vaak zijn we onszelf niet bewust van onze gedragingen en gevolgen betreft dit onderwerp.

De training ‘ Omgaan met roddel- en pestgedrag’ leent zich ook goed als onderdeel van teambuilding, een congres of een bedrijfsuitje. Benieuwd of deze training bij jullie past? Wij denken graag met je mee, neem contact op voor vrijblijvend advies. De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de training. De prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het contactformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.
Lichaamstaal – Wat wil ik uitstralen?
Het is belangrijk dat je je in eerste instantie bewust bent van je eigen lichaamstaal. Wat is je houding? Hoe zit je? Hoe kijk je naar je gesprekspartner? Hoe reageer je op wat hij zegt en hoe geïnteresseerd kom je over? We hebben vaak geen idee welke signalen we geven aan mensen om ons heen.

De Deelnemers:
De training is gericht op alle medewerkers binnen uw bedrijf, een ieder die zich bevindt tussen mensen. Zowel naar klanten als naar directe collega’s. Deze training is dan ook geschikt voor iedereen die meer wilt weten over lichaamstaal.

De Training:
– Non-verbale communicatie
– Signalen sturen
– Spiegelen in praktijk
– Effectief communiceren

Het Resultaat:
– Medewerkers zijn zich bewust van het gedrag en de signalen die worden afgegeven.
– Medewerkers weten lichaamstaal effectief in te zetten waarmee je invloed hebt op anderen.
– Medewerkers weten wat spiegelen inhoudt en weten dit in te zetten in gespreksvoering.
– Medewerkers kennen diverse manieren om lichaamstaal te interpreteren

Tijdens de training Lichaamstaal ga je aan de slag met je eigen lichaamstaal, maar ook die van een ander. Het is een interactieve training die vol zit met praktische oefeningen die je meteen in de praktijk kunt toepassen.

Benieuwd of deze training bij jullie past? Wij denken graag met je mee, neem contact op voor vrijblijvend advies. De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de training. De prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het contactformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.
Werkgeluk – Positieve energie op de werkvloer!
Gelukkige werknemers presteren beter. Logisch, als jij lekker in je vel zit ben je op je werk een stuk gemotiveerder. Geluk hangt misschien veelal samen met toeval, maar geluk heb je ook echt zelf in de hand.

De Deelnemers:
Deze training is dan ook geschikt voor iedereen die zijn of haar werkgeluk wil vergroten. Voor deze doelgroepen kan de training in het bijzonder interessant zijn wanneer er uitspraken zijn als ‘gelukkig bijna weekend’ en ‘toe aan vakantie’.

De Training:
– Waar personeel lacht, wordt productief gewerkt en geld verdiend.
– Het creëren van werkgeluk binnen de organisatie.
– Geluksstrategieën in de praktijk.

Het Resultaat:
– Medewerkers werken vanuit hun creativiteit en optimisme daardoor zijn ze effectiever.
– Medewerkers weten op welke gedeeltes ze zelf invloed hebben op hun geluk.
– Medewerkers hebben kennis van diverse strategieën die ze kunnen inzetten.
– Medewerkers zijn zich bewust van hun eigen gedragingen en uitstraling.

Je kunt verschillende strategieën inzetten die jouw werkgeluk vergroten. Met ervaringsgerichte oefeningen kom je er direct achter welke manier voor jou de beste is. Je leert je eigen geluk te vergroten en begrip voor anderen op te brengen. Bewustwording, theorie en leuke oefeningen helpen je gelukkiger en effectiever te worden.

De training ‘Werkgeluk’ leent zich ook goed als onderdeel van teambuilding, een congres of een bedrijfsuitje. Benieuwd of deze training bij jullie past? Wij denken graag met je mee, neem contact op voor vrijblijvend advies. De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de training. De prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het contactformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.
Assertiviteit – Kiezen voor jezelf, betekend niet tégen een ander.
In de training Assertiviteit wordt oa. het gedeelte ‘opkomen voor jezelf’ behandeld, dit is in de praktijk vaak lastiger dan het lijkt. Je wilt graag iedereen te vriend houden, de goede sfeer binnen het team bewaken of je bent bang buiten gesloten te worden. Veel mensen hebben moeite om assertief te zijn. Hoe vind je de balans tussen oprecht zijn, maar toch vriendelijk en respectvol te blijven? Dit valt te leren!

De Deelnemers:
Deze training is voor een ieder binnen uw organisatie toe te kennen als meerwaarde. Deze training is dan ook geschikt voor iedereen die meer te weten wil komen over positieve assertiviteit.

De Training:
– Wat is assertiviteit?
– Eerlijkheid binnen het team en organisatie.
– Hoe kun je op een goede manier assertief zijn?

Het Resultaat:
– Medewerkers hebben de kennis over het onderwerp assertiviteit.
– Medewerkers durven zich concreet, assertief sterk te verwoorden naar collega’s.
– Medewerkers herkennen de gevolgen van niet assertief gedrag.
– Medewerkers durven elkaar aan te spreken betreft eerlijkheid.

Tijdens de training ‘assertiviteit’ ga je oefenen met praktijkvoorbeelden. Wat is je oprechte gevoel en hoe kun je dit het beste uiten? Je merkt dat je gaandeweg groeit. Positieve assertiviteit geeft jou meer zelfvertrouwen en is goed voor de relaties op de werkvloer. Wanneer er ruimte is voor transparantie en eerlijkheid groeit jullie teamspirit. Er zijn geen onuitgesproken issues en de samenwerking optimaliseert.

Benieuwd of deze training bij jullie past? Wij denken graag met je mee, neem contact op voor vrijblijvend advies. De uiteindelijke investering is afhankelijk van groepsgrootte en duur van de training. De prijzen zijn exclusief 21% btw. Vul hiernaast het contactformulier in en ontvang geheel vrijblijvend een overzicht van de investering op basis van jullie wensen.